Liefste peter,

nieuwjaarsbrief

De jongste van mijn zus, waar ik peter van ben, heeft zijn laatste nieuwjaarsbrief voor gelezen. Naar jaarlijkse traditie komt hij als een trots en fier manneke zijn wensen voor lezen. Het doet mij altijd wel iets, en nu nog meer want ik besefte dat het zijn laatste brief zou zijn…..kreeg er zowaar “vochtige” ogen van…..
Hij wordt volgende week 12 jaar en zit in het zesde studiejaar….zodus….volgend jaar in het eerste middelbaar zal er geen nieuwjaarsbrief meer zijn…..
Maar zijnen nieuwjaarscadeau zal natuurlijk wel blijven…..
En weet ge wat hij spontaan zei na het voorlezen….
” Ben zo blij met zo n’een jonge peter”…..recht uit zijn kinderhart …..
woeha, 2015 is echt goe begonnen ….


Liefste Peter,
2014 is weer voorbij,
Wat was het weer een jaar.
Het ging weer in een vaart voorbij,
wat was dat jaar snel klaar.
Terugblikken wil ik niet doen,
dat is maar tijdverlies.
Vooruitkijken naar 2015
is wat ik nu verkies.

Want wat wordt dat een boeiend jaar,
dat voel ik nu al goed.
Ik hoop dat het voor jou geweldig wordt,
bij alles wat je doet.
Sowieso wordt het een jaar
bomvol proeven.
Waar ik je nu al
van wil laten proeven.

De zomer die zal zonnig zijn,
daar duim ik nu al voor.
Mijn rapport wordt een succes,
kijk maar hoe ik scoor.
Elke dag wordt een groot feest,
dat zingen we heel luid.
En vooral ook:
” ’t Peird van den Halt gaat weer uit”

Je ziet:
Het wordt een jaar om naar uit te kijken.
Een jaargang waarin ik zoveel wil bereiken.
Maar ook wil genieten,
feesten, lachen en alles geven.
Maar waarin ik dit allemaal
vooral samen met jou wil beleven.

Ik gun je voor 2015
al wat je maar kan dromen.
Ik zal er mee voor zorgen
dat die wensen zullen uitkomen.
En daarom
en dat meen ik echt waar.
Wens ik iedereen
een gelukkig, gezond en fantastisch nieuwjaar

Dikke kussen
J.

H. , 1 Januari 2015

 

 

4 gedachten over “Liefste peter,

  1. Ik heb zelf ook een metekindje, acht jaar is ze al. En de nieuwjaarsbrief van dit was ook een hele mooie. Ik had het de allereerste keer eigenlijk wel moeilijk. Staat daar zo’n kleine pruts speciaal voor jou haar nieuwjaarsbrief voor te lezen … Plezant he 🙂

    • Ja hoor….’t heeft me ook altijd iets gedaan….en na het lezen zijn ze dan zo trots. …emotioneel om zien maar ook heel plezant 🙂

  2. nieuwjaarsbrieven … waar is de tijd gebleven …
    met Fie, jongste van mijn zus waar ik meter van ben, klikt het niet zo goed. het gevoel dat je bij het voorlezen van de nieuwjaarsbrieven krijgt, is hierdoor ook gekleurd, spijtig genoeg. moet eerlijk gezegd toegeven dat ik blij was dat het gedaan was.
    Bij Jie (zoon) was dat gans anders. ik zie hem nog staan, als broekventje, met zijn brief vlak voor zijn neus. hou het dan maar droog als supergevoelige:-) . de laatste brief is ondertussen ook al 6 jaar geleden … nog een bewijs dat we oud(er) worden 🙂 ?

Plaats een reactie